نظر طب اسلامی راجع به مصرف قارچ های کامبوجا و گانودرما و امثالهم

در طب اسلامی، بر مبنای آیه فلینظر الانسان الی طعامه و‌ همچنین آموزه های روایی و استدلالات عقلی، مصرف هر چیزی که نسبت به آن معرفت و شناخت کافی نداریم ممنوع و با تردید به آن نگاه می شود.
ضمن اینکه تمامی بیماری ها با دستورات وحیانی قابلیت درمان دارند و عموما نوبت به روش های دیگر نمی رسد. هر چند که در مواقع اضطرار خوردن مردار هم حلال می شود و در صورت عدم نتیجه گیری می توان به روش های دیگر درمانی رجوع کرد.

مجوز بهداشت
همان طور که همه می دانیم وزارت بهداشت به سوسیس کالباس ، چیپس و پفک و صد ها مورد مضر دیگر مجوز می دهد لذا اینکه این محصولات مجوز بهداشت داشته باشند یا نه فرقی نمی کند.

اطلاعات بیشتر جمع آوری شده توسط کاربران:

☠ این روز ها #سوداگران_مرگ برای کسب درآمد دست به هر کاری میزنند … و از عدم آگاهی مردم سو استفاده می کنند
اکثریت افراد این نوشیدنی ها را از طریق شرکت های هرمی شناخته اند. پشت پرده این نوشیدنی ها #شرکت_های_هرمی هستند و از طریق بازاریابی شبکه ای اقدام به فروش این نوشیدنی های الکلی می کنند…. !

قارچ #کامبوجا چیست ؟

نوشیدنی یا چای کامبوچا با افزودن گونه خاصی از #باکتری های پروبیوتیک ، #مخمر و #شکر به چای سیاه یا سبز و طی مدت یک هفته یا بیشتر و تحت فرایندی تخمیری تهیه می شود . در طول این فرآیند، باکتری و مخمر یک لایه قارچ مانند روی سطح مایع ایجاد می کند که به آن قارچ کامبوجا (SCOBY) گفته میشه و از طریق تکثیر این قارچ می توان دوباره و چندباره نوشیدنی کامبوجا جدید تهیه کرد . به همین دلیل است که به نوشیدنی کامبوجا “چای قارچی” هم گفته میشه .
دقیقا با این کار مشروب ساخته میشود و با این کار #الکل بیشتری تولید و این نوشیدنی دارای الکل و اسیدی هست که از نظر طب اسلامی ایرانی #مضر است ضمن اینکه میزان و نوع الکل آن از نظر #حرام بودن یا نبودن قابل بررسی است ‌….
نوشیدنی کامبوجا مقدار زیادی #الکل دارد و در بعضی موارد و در اثر بی تجربگی بعضی افرادی که شخصا در منزل اقدام به تهیه نوشیدنی کامبوجا می کنند این مقدار الکل بیشتر از مقدار متعارف می شود و می تواند به سلامت افراد مخصوصا زنان باردار و کودکان آسیب برساند .

وقتی چنین نوشیدنی مخربی وارد جامعه شد به شدت تبلیغ و به عنوان معجزه درمان همه بیماری ها به مردم معرفی شد، بعد از لو رفتن این گونه ترکیب و مضرات آن، قارچ دیگری به نام #گانودرما جایگزین شد و حالا با شدت زیادی در حال تبلیغ آن هستند…

عوارض قارچ #گانودرما

راجع به مضرات این ماده هم اطلاعات چندانی فعلا در دست نیست. اما امکان بروز عوارضی نظیر: خشکی بینی، گلو و #حالت_تهوع با مصرف آن وجود دارد. اگر مایل هستید که قهوه «گانودرما» را امتحان کنید، به‌ویژه اگر قرص #فشار_خون، داروی ضدانعقاد خون، داروی ضدپلاکت مصرف می‌کنید یا تحت درمان سرطان هستید، حتما با پزشک خود درباره‌ی عوارض آن صحبت کنید.
یادتان باشد که مصرف #کافئین زیاد باعث افزایش ضربان قلب و به‌هم‌ریختن نظم خواب می‌شود. ضمن اینکه معده را اذیت می‌کند و موجب برخی #اختلالات_روانی مانند ایجاد #اضطراب هم می‌شود. گزارش‌های زیادی از ابتلای افراد به #هپاتیت بعد از مصرف محصولات گاندورما ارائه شده است. یکی از این محصولات عصاره‌ی قارچ گاندورما و قارچ بادامی بوده است. محصول دیگری که باعث بروز هپاتیت شده بود، پودر قارچ گاندورما یا لینگژی بوده است. این پودر هم موجب ابتلا به نوعی خطرناک و کشنده از #هپاتیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.