ارده سبوس دار

ارده سبوس دار

ارده سبوس دار

ارده سبوسدارسرشار از کلسیم است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت عمومی بدن، تقویت قوای جنسی و جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می شود. مصرف این محصول بطور روزانه تا حد زیادی شما را از ابتلا به درد مفاصل و پوکی استخوان حفظ مینماید.

خاصیت اصلی انواع ارده ، انرژی‌زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد ، بهترین غذا محسوب می‌شوند ، و در همه فصول برای افرادی که بنیه ضعیفی دارند توصیه می گردد.

از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی ، طبع ارده گرم و تر است. ارده برای تقویت نیروی جنسی و تقویت بدن مفید است. اگر بطور غلیظ خورده شود دیر هضم و ثقیل است و اشتها را از بین می برد برای رفع این عوارض آن را باید با عسل و یا شیره مخلوط کرد و استفاده نمود.

 خواص ارده:

ارده نرم کننده سفتی ها و ورم های سفت داخلی است و دمل ها را نیز نرم می کند و مسکن درد آن است هم چنین ضماد و مالیدن آن نیز همین خواص را دارد

از فواید ارده کنجد، کاهش کلسترول بد خون است.

ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است.

به دلیل تحرک بالای کودکان ، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه ، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود.

از فواید ارده کنجد استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌باشد.

در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.

مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه به افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL کمک می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در دانه‌ کنجد و فراورده‌های آن مانند ارده ، می‌توانند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.