چرا مرغ صنعتی نخوریم

مرغ_هورمونی
شما عزیزان اگر بخواهید در یک محیط باز یک مرغ یا یک خروس محلی را به دام بیندازید تقریباً این عمل به علت چالاکی و آمادگی بدن مرغ و خروس محلی غیرممکن یا صعب است اما همه می‌دانیم برای به دام انداختن یک مرغ ماشینی و صنعتی یک کودک پنج ساله نیز کافی است، چون توان حرکتی، کنش و واکنش این مرغ‌های صنعتی بسیار ضعیف است، پس همان‌گونه که بارها عرض کردیم حسب قانون اثر متقابل بین آکل (خورنده) و مأکول (خورده شده) یقیناً می‌دانید اثرات جسمی و روحی این حیوان به ما منتقل می‌شود.

بگو چه می‌خوری تا بگویم چه یا که هستی!

در روایات و احادیث مکرراً از مصرف گوشت مرغ نهی شده است و فرموده‌اند:

گوشت مرغ در میان پرندگان (بال‌دارها) بسان خوک در میان چهارپایان است.

بهتر است مصرف گوشت مرغ بالاخص برای افراد سرمائی کمتر و در صورت مصرف با مصلحات آن باشد.

بسیاری از کارشناسان بر این مطلب پافشاری و تأکید دارند که هرگز بال مرغ‌های صنعتی را مصرف نکنید چون محل تزریق واکسن، آنتی بیوتیک و… و در نتیجه محل تجمع آن می‌باشد.

مصرف این مرغ‌ها برای بدن بسیار خطرناک و موجب به هم خوردگی تعادل هورمونی در انسان می‌گردد، بلوغ جنسی زود هنگام، رشد بیش از حد برخی از اندام مثل پستان‌ها در دختران نوجوان،انواع عفونت ها، رویش مو در صورت بانوان و بیماری هیرسوتیسم و برخی عوارض دیگر می‌تواند از جمله مشکلات مذکور باشد. متأسفانه مصرف گوشت مرغ صنعتی در کشور ما بسیار زیاد است.

تخم‌مرغ:
اولا تخم مرغ باید تازه باشد یعنی یک روز یا نهایتا دو روز ازتولید آن گذشته باشد.

تخم مرغ تازه محلی غذای بسیار خوبی است به شرطی که زیاده روی نشود

تخم‌مرغ دارای دو قسمت است سفیده آن سردتر و زرده آن گرم‌تر و زرده عسلی و نیم‌پز آن دارای غذائیت بسیار خوب می‌باشد .مقوی مغز و نیروی جنسی و خون صالح است.
مصرف زیاد تخم‌مرغ موجب ایجاد بیماری‌های طحال است و بالاخص سفیده آن به علت دیرهضمی مولد خلط بلغم می‌باشد.
در هر صورت تخم‌مرغ باید به اعتدال مصرف شود و مصرف تخم‌مرغ‌های ماشینی و صنعتی مورد تأیید طب ایرانی اسلامی نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.