عوارض گزارش شده قارچ گانودرما

عوارض گزارش شده قارچ گانودرما

امکان بروز عوارضی نظیر: خشکی بینی، گلو وحالت تهوع با مصرف آن وجود دارد. اگر مایل هستید که قهوه «گانودرما» را امتحان کنید، به‌ویژه اگر قرص فشار خون، داروی ضدانعقاد خون، داروی ضدپلاکت مصرف می‌کنید یا تحت درمان سرطان هستید، حتما با پزشک خود درباره‌ی عوارض آن صحبت کنید.

یادتان باشد که مصرف کافئین زیاد باعث افزایش ضربان قلب و به‌هم‌ریختن نظم خواب می‌شود. ضمن اینکه معده را اذیت می‌کند و موجب برخی اختلالات روانی مانند ایجاداضطراب هم می‌شود. گزارش‌های زیادی از ابتلای افراد به هپاتیت بعد از مصرف محصولات گاندورما ارائه شده است. یکی از این محصولات عصاره‌ی قارچ گاندورما و قارچ بادامی بوده است. محصول دیگری که باعث بروز هپاتیت شده بود، پودر قارچ گاندورما یا لینگژی بوده است. این پودر هم موجب ابتلا به نوعی خطرناک و کشنده از هپاتیت است.

گزارش‌های دیگری هم وجود دارد که براساس آنها، در مصرف این قارچ باید دقت فراوانی به کار گرفته شود، زیرا امکان مسمویت با آن وجود دارد. از همه‌ی اینها گذشته، مکمل‌های رژیمی و گیاهی از سوی سازمان جهانی غذا و دارو مورد تأیید نیستند و مصرف آنها توصیه نمی‌شود؛ زیرا آزمایش‌هایی که روی داروهای شیمیایی انجام می‌گیرد روی این مواد انجام نمی‌شود. در بعضی موارد هم در محصولاتی که با این قارچ تولید می‌شود، موادی به کار می‌رود که روی برچسب آنها عنوان نشده و همین باعث بروز عوارض جانبی مختلف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.